Boxer gets $10.7 million in Sports
Hlustrated libel suit

Published: Saturday, June 12, 1999

NASHVILLE, Tenn. {AP} A jury on Friday ordered Time Inc. to pay $10.7 million to ex-
heavyweight boxer Randall "Tex" Cobb for a 1993 Sports llustrated article that said he
fixed a fight and shared cocaine with the loser.

The federal jury awarded Cobb $2.2 million in punitive damages to go with $8.5 million it
awarded Wednesday in compensatory damages. He had demanded up to $100 million in
his libel lawsuit,

Judge Robert Echols ruled that the jury could consider the financial resources of Time ne.,
the magazine's parent, in determining the punitive damage figure.

Echols must still give the figure final approval, and the magazine said it would appeal.

When the award was announced, Cobb, 46, shook hands with his lawyer, who patted him
on the hand. Cobb had contended the article ended his boxing career and nearly ended
his acting career.

"Tex has been a prisoner of this article for six years and there's no better feeling in the
world than to have a jury come in and set the record straight,” lawyer George Bochetto
said. He said the verdict tells magazine officials "that they did wrong and you better not do
it again.”

Steve Robinson, managing editor of CNN-S! and a former Sports llustrated senior editor
who worked on the story, said the verdict "shocked us," adding, "we're very confident we
will prevail on appeal."

Cobb sued in 1994 over the article headlined "The Fix Was In.” The story began with an
anecdote about the 1992 bout between Cobb and Sonny Barch, a journeyman fighter and
former Memphis State football player.

The magazine said Cobb and Barch discussed how to throw the fight. The story said Cobb
had an injured shoulder and wanted it to end as quickly as possible.

In the article, Barch said he told Cobb: "F'm geing to have to hit you to make it look good.
But | won't hit your shoulder." Barch said that Cobb responded:; "Bubba, [ appreciate it. I'l
make it up to you," according to the article.

Barch allowed Cobb to hit him three times, dropping to a knee each time and triggering the
three-knockdown rule, Sports Mustrated reported. Cobb was declared the winner by
tachnical knockout 70 seconds into the fight.

The magazine also reported that Barch said he, Cobb and a fight promoter shared
cocaine after the bout. Sports lllusirated said Cobb had tested positive for cocaine use,
but said in a follow-up item that the substance was marijuana.

Sports llustrated lawyer Eddie Wayland told the jury that the articie by writers Wiliiam Nack

and Sonja Steptoe was accurate and that any damage to Cobb's reputation was the result
of his own actions.

However, Steptoe testified last month she had little evidence that Cobb was a willing
parlicipant in a fixed fight with Barch, And boxing referee Steven Smoger said Cobb
showed "excelient” technigue.

Since he quit fighting, Cobb has had rales in movies including "Liar, Liar," "Raising
Arizona," “Uncommon Valor" and "The Gelden Child." He has also been in the TV shows
"Moonlighting” and "MacGyver.”



